معدومسازی بیش از ۳۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در یک عملیات کشف بزرگ
مدیر شبکه بهداشت و درمان حاجیآباد از کشف و معدومسازی بیش از ۳۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد. این اقدام به منظور حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از مصرف مواد غذایی غیرمجاز انجام شده است.
به گزارش قشم نیوز، مسعود دادرس با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقاء سطح سلامت عمومی و نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در ایام محرم، تیم سلامت محیط شبکه بهداشت با انجام بازدیدهای گسترده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، موکبها و هیئتهای مذهبی در سطح شهرستان، اقدامات نظارتی و کنترلی خود را افزایش داده است.
وی اضافه کرد: در جریان این بازدیدها، ۳۶۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخگذشته، فاسد و غیرقابل مصرف شناسایی و پس از جمعآوری، از چرخه مصرف انسانی خارج شد تا از بروز هرگونه تهدید برای سلامت شهروندان جلوگیری شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجیآباد با اشاره به تداوم این نظارتها در ایام محرم بیان کرد: با توجه به افزایش نذورات و توزیع گسترده مواد غذایی در این ایام، همکاری و توجه هیئتهای مذهبی و شهروندان به اصول بهداشتی از اهمیت ویژهای برخوردار است و تیمهای بازرسی شبکه بهداشت بهطور مستمر بر روند فعالیت این مراکز نظارت خواهند داشت.
دادرس در پایان ضمن قدردانی از همکاری هیئتهای مذهبی و مردم شریف شهرستان حاجیآباد، تأکید کرد: سلامت عزاداران حسینی و حفظ بهداشت عمومی، اولویت اصلی شبکه بهداشت است و این مجموعه با جدیت تمام نسبت به کنترل و پایش موارد احتمالی تخلف بهداشتی اقدام خواهد کرد.
بدون نظر! اولین نفر باشید