نجات زندانی هرمزگانی از قصاص در شب تاسوعا
تنها زندانی محکوم به قصاص هرمزگان که ۱۶ سال در زندان به سر برد، در شب تاسوعای حسینی آزاد شد. اولیای دم با گذشت خود، فرصتی دوباره به او دادند. این اقدام انسانی در شب عزاداری، امید را در دلها زنده کرد.
به گزارش قشم نیوز، بر اساس اعلام اداره کل زندانهای استان هرمزگان، زندانیای به نام «ابراهیم» که سالها پیش به دلیل یک پرونده قتل به مجازات قصاص محکوم شده بود، طی ۱۶ سال گذشته را در حبس سپری کرده است. ابراهیم در این مدت شرایطی متفاوت از سایر زندانیان داشت، چرا که پیش از ورود به زندان، پدر و مادرش را از دست داده و هیچ برادر، خواهر یا بستگان نزدیکی نداشت. به همین دلیل، در طول سالهای حبس، هیچکس برای ملاقات او به زندان نمیآمد و او زندگی خود را در تنهایی و انتظار سپری میکرد.
پرونده این زندانی در ماههای اخیر با پیگیریهای مستمر مسئولان قضایی، مسئولان زندان، اعضای شورای حل اختلاف و گروه «صلحیار ویژه زندان بندرعباس» مورد بررسی قرار گرفت و تلاشهای زیادی برای جلب رضایت اولیای دم انجام شد. سرانجام در شب تاسوعای حسینی و با همکاری خیران نیکوکار و خانواده مقتول، زمینه صلح و سازش در این پرونده فراهم گردید و ابراهیم پس از ۱۶ سال از مجازات قصاص رهایی یافت.
این اقدام انساندوستانه که در شب منتسب به حضرت ابوالفضل العباس (ع) به وقوع پیوست، نمایانگر فرهنگ گذشت، رأفت اسلامی و ترویج سنت حسنه صلح و سازش در جامعه بود. آزادی این زندانی در حالی صورت گرفت که بسیاری او را به عنوان تنهاترین زندانی میشناختند، مردی که سالها هیچ پناه و همراهی نداشت، اما در شب تاسوعا با گشوده شدن درهای امید، فرصتی دوباره برای بازگشت به زندگی به دست آورد.
بدون نظر! اولین نفر باشید