آغاز تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سراسر هرمزگان
تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم به عنوان مطالبه دیرینه مردم هرمزگان در سراسر استان آغاز شد.
به گزارش قشم نیوز، روز یکشنبه، آیین آغاز اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش در سطح استان هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، مدیران عامل سازمانهای مناطق آزاد قشم و کیش و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. این مراسم در جزیره کیش برگزار گردید و بهصورت آنلاین در قشم نیز با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، رئیس پلیس راهور، اصحاب رسانه و تعدادی از مسئولان محلی در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد قشم دنبال شد.
با آغاز رسمی این طرح، امکان تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش در چارچوب ضوابط ابلاغی در سطح استان هرمزگان فراهم شده و یکی از مطالبات دیرینه مردم محقق گردید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم به تحقق یک آرزوی ۲۰ ساله برای مردم استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این اقدام نتیجه تلاش جمعی، همدلی میان دستگاههای اجرایی، همکاری شورای تأمین، قوه قضاییه و حمایت استاندار هرمزگان است که توانست پس از سالها انتظار، به یکی از مهمترین مطالبات عمومی مردم پاسخ دهد.
محمد کبیری اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سراسر استان را «نماد عدالت اجتماعی» توصیف کرد و افزود: این طرح نهتنها امکان بهرهمندی مردم استان از خودروهای باکیفیت را فراهم میکند، بلکه موجب تسهیل رفتوآمد کیشوندان و قشموندان در استان و افزایش ظرفیت فعالیتهای اقتصادی خواهد شد.
وی همچنین به نقش مناطق آزاد کیش و قشم بهعنوان دو بازوی اقتصادی استان هرمزگان تأکید کرد و گفت: کیش و قشم میتوانند در دوران پساجنگ، چه در سطح ملی و چه در عرصه بینالمللی، نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا کنند و بستر مناسبی برای توسعه سرمایهگذاری، گردشگری، فناوری و خدمات مالی فراهم آورند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با مرور بخشی از عملکرد ماههای اخیر این سازمان اظهار داشت: در این مدت، برنامهریزی گستردهای برای تحقق چشمانداز «کیش ۱۴۰۴» انجام شده و اقدامات متعددی برای ارتقای زیرساختها، توسعه حکمرانی هوشمند، افزایش تابآوری اقتصادی و تسهیل سرمایهگذاری صورت گرفته است.
کبیری با بیان اینکه در همین بازه زمانی، میزان سرمایهگذاری در کیش به بیش از هفت برابر مدت مشابه افزایش یافته، تصریح کرد: رکوردهای جدیدی در حوزه گردشگری ثبت شده و تعداد پروازهای روزانه جزیره به رکورد ۱۵۲ پرواز در روز رسیده است؛ موضوعی که حاصل همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی بوده است.
وی همچنین به وضعیت پروژههای راکد در جزیره اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کیش متوقف یا فریز شده بود که با همکاری قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاههای نظارتی، ۳۳ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و ۱۸ پروژه که مجموع قدمت توقف آنها به بیش از ۴۱۰ سال میرسید، مجدداً به چرخه سرمایهگذاری بازگشتند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از رفع ناترازیهای حوزه آب و برق در جزیره خبر داد و گفت: امروز ناترازی در این دو حوزه به صفر رسیده و این موفقیت بدون همدلی و تلاش مشترک میان بخشهای مختلف ممکن نبود.
کبیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیبهای اقتصادی ناشی از جنگ اخیر، خواستار حمایت ویژه دولت و استانداری هرمزگان از فعالان اقتصادی کیش شد و تأکید کرد: سرمایهگذارانی که در روزهای سخت کنار کیش ماندند، کارگرانی که جزیره را ترک نکردند و فعالانی که چرخه اقتصاد را حفظ کردند، امروز نیازمند حمایت هستند.
بدون نظر! اولین نفر باشید