آغاز ثبتنام مراسم پیادهروی اربعین در هرمزگان از ۹ تیرماه
نامنویسی زائران اربعین حسینی از سهشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۵، همزمان با نیمه محرم، در سامانه سماح آغاز خواهد شد. زائران میتوانند از این تاریخ برای ثبتنام اقدام کنند.
به گزارش قشم نیوز، مدیر حج و زیارت هرمزگان اعلام کرد: افرادی که قصد دارند به زیارت اربعین بروند و از خدمات بیمهای، درمانی و ارز زیارتی بهرهمند شوند، باید در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir ثبتنام کنند.
علی اصغر دهقانی ادامه داد: زائران باید در زمان ثبتنام، اطلاعات شخصی، گذرنامهای، مرزهای خروجی و ورودی، تاریخ اعزام و بازگشت، نوع وسیله نقلیه و همچنین بسته بیمهای خود را به دقت وارد کنند.
وی خاطرنشان کرد: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان اعزام الزامی است و افرادی که فاقد گذرنامه یا با اعتبار ناکافی هستند، باید هرچه سریعتر از دفاتر پلیس+۱۰ یا سامانههای الکترونیکی پلیس من و سخا، گذرنامه جدید خود را دریافت یا تعویض کنند.
مدیر حج و زیارت هرمزگان افزود: هزینه خدمات بیمه و هلال احمر ۲۰۰ هزار تومان است که از طریق درگاه الکترونیکی بانکی در سامانه سماح قابل پرداخت میباشد.
دهقانی تصریح کرد: به ازای هر زائر بالای پنج سال، تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز زیارتی اربعین تعلق میگیرد. همچنین متقاضیان میتوانند از بیستم تیرماه تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۵ از شعب ارزی بانکهای منتخب، ارز زیارتی خود را دریافت کنند.
مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: مشمولان خدمت نظام وظیفه که قصد دارند در این ایام به سفر بروند، باید مجوز خروج از مبادی کشور را از حوزه نظام وظیفه یا واحدهای نیروی انسانی یگان خدمتی خود دریافت کنند.
سال گذشته ۵۲ هزار و ۳۲ زائر از هرمزگان برای شرکت در مراسم پیادهروی اربعین اعزام شدند.
بدون نظر! اولین نفر باشید