اختصاص ۳ هزار میلیارد برای حوزه آب قشم
سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل آب شرب روستاهای غرب قشم اختصاص یافته است.
به گزارش قشم نیوز، نماینده مردم قشم، بندرعباس، بوموسی و حاجیآباد در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات شبکه آب روستاهای غرب جزیره قشم تخصیص یافته است.
فاطمه جراره با اشاره به آسیب دیدن سومین آب شیرینکن ۱۲ هزار متر مکعبی جزیره قشم در جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در حال حاضر روستاهایی نظیر رمکان، شیب دراز، مسن، هلر، تنب سنتی، دیرستان، جیجیان، درگهان، توریان و رمچاه با مشکل قطعی آب مواجه هستند که این وضعیت از چند روز تا دو ماه ادامه دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل، سه تانکر برای آبرسانی سیار در محل مستقر شده و دو تانکر دیگر نیز به زودی به این تعداد اضافه خواهد شد. همچنین در حال پیگیری برای استقرار دو تانکر دیگر هستیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرمای شدید تابستان در قشم گفت: آبرسانی با تانکر به تنهایی کافی نیست و پیشنهاد دادهایم که آب شیرینکنهای سیار نیز برای روستاهای غرب جزیره قشم مستقر شوند.
به گفته جراره، تا زمان بازسازی آب شیرینکن مپنا، یک خط لوله جدید به طول ۷ کیلومتر از دو مسیر آبشیرینکن غدیر و قشم مولد به مدار مپنا متصل خواهد شد.
وی افزود: این خط به سمت مخزن پی پشت در روستاهای زینبی، کاروان و کوشه و همچنین یک خط به سمت بندر لافت خواهد رفت که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح با تلاش شبانهروزی نیروهای آبفا تا دو ماه دیگر به بهرهبرداری خواهد رسید، گفت: هدف از اجرای این طرح یکپارچهسازی شبکه آب جزیره قشم و خروج از بحران بیآبی است.
بدون نظر! اولین نفر باشید