افتتاح طرح آبرسانی «تیاب»؛ نجات ۳۷ هزار نفر از تنش آبی در میناب
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان از اتمام عملیات اجرایی خط انتقال آب مجتمع روستایی «تیاب» در میناب خبر داد. با راهاندازی این طرح، تأمین آب آشامیدنی برای ۳۷ هزار نفر بهطور پایدار فراهم شد.
به گزارش قشم نیوز، عبدالحمید حمزهپور در توضیح جزئیات این پروژه گفت: این طرح بزرگ آبرسانی با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان و با هدف بهبود کیفیت و کمیت آب آشامیدنی ساکنان مجتمع تیاب به اتمام رسیده است.
وی با تأکید بر اهمیت اجرای این پروژه افزود: با توجه به فرسودگی شدید خطوط انتقال آب موجود، این طرح تأثیر زیادی در کاهش هدررفت منابع آبی و بهبود توزیع عادلانه و مناسب آب در مناطق مذکور خواهد داشت.
مدیرعامل آبفای هرمزگان در تشریح مشخصات فنی این عملیات وسیع بیان کرد: در این پروژه، هفت کیلومتر خط انتقال فولادی به قطر ۸۰۰ میلیمتر و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ متر خط چدن به قطر ۶۰۰ میلیمتر اجرا شده است.
حمزهپور همچنین به نوسازی شبکه توزیع اشاره کرد و گفت: علاوه بر خطوط اصلی، ۲ هزار متر خط فولادی به قطر ۳۰۰ میلیمتر و یک هزار و ۸۰۰ متر خط پلیاتیلن به قطر ۱۶۰ میلیمتر نیز برای اصلاح و نوسازی انشعابات به طور کامل اجرا و به مدار بهرهبرداری وارد شده است.
وی در ادامه به اقدامات فنی این پروژه پرداخت و به بهسازی خطوط پرکن مخزن تیاب اشاره کرد و گفت: برای این منظور، عملیات اجرایی شامل ۳۲۰ متر خط فولادی ۲۰۰ میلیمتری و ۵۰۰ متر خط فولادی ۴۰۰ میلیمتری در محدوده پل بصره با موفقیت به انجام رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خاطرنشان کرد: در بخش پاییندست مخزن تیاب نیز عملیات فنی شامل اجرای ۲۶۰ متر خط انتقال ۵۰۰ میلیمتری فولادی به همراه نصب تمامی اتصالات و حوضچههای شیرآلات پرکن مخزن، طبق استانداردهای فنی به پایان رسید تا پایداری شبکه در این بخش تضمین شود.
بدون نظر! اولین نفر باشید