درس عاشورا: همراهی با جریان حق، مهمترین وظیفه ماست
امام جمعه کیش در سخنانی به معارف زیارت عاشورا اشاره کرد و تأکید کرد که همراهی با حق و دوری از باطل، اصلیترین درس قیام عاشورا است.
به گزارش قشم نیوز، حجتالاسلام والمسلمین علیرضا بینیاز در شب دوشنبه در جمع عزاداران حسینی با تأکید بر معارف عمیق زیارت عاشورا، بر ضرورت الگوسازی از حماسه حسینی در زندگی امروزی تأکید کرد و گفت: همراهی با جبهه حق و دوری از جبهه باطل، مهمترین درسی است که قیام عاشورا به ما میآموزد.
امام جمعه کیش با اشاره به اینکه حماسه حسینی تنها مختص به یک روز و یک مکان نیست، افزود: جمله «یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزاً عظیماً» به این معناست که اگرچه در کربلا حضور نداشتیم، اما باید خود را در مسیر یاران امام حسین (ع) قرار دهیم و آرزوی همراهی با ایشان را در عمل تحقق بخشیم.
وی با استناد به فرازهای زیارت عاشورا و زیارت قمر بنیهاشم (ع) اظهار داشت: در این زیارتها اعلام میکنیم که «نصرتی لکم معدّه»؛ یعنی یاری خود را برای امام زمان خود آماده نگه داشتهایم. اگر در زمان امام حسین (ع) نبودیم، اما امروز وظیفه داریم که سرباز و یاور امام زمان خود باشیم.
حجتالاسلام بینیاز تأکید کرد: پیام عاشورا همواره ادامه دارد و این همان مفهوم «کل یوم عاشورا و کل أرض کربلا» است. عزاداری برای اباعبدالله (ع) تنها به معنای گریه و ماتم نیست، بلکه نزدیک شدن به خدا، رسول و اهل بیت (ع) از طریق اعلام موالات با ایشان و برائت از دشمنانشان تا روز قیامت است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید در مجالس حسینی بیش از هر چیز به این موضوع فکر کنیم که چرا امام حسین (ع) جان و اهل بیت خود را فدای هدف کرد و بر اساس آن، وظیفه خود را در جبهه حق مشخص کنیم.
بدون نظر! اولین نفر باشید