کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای میناب با استفاده از «مشک ماری»
فرمانده پایگاه دریابانی جاسک از کشف بیش از ۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آبهای میناب خبر داد. این اقدام نشاندهنده تلاشهای مستمر برای مقابله با قاچاق سوخت در منطقه است.
به گزارش قشم نیوز، سرهنگ شهرام مناجاتی اعلام کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی جاسک پس از دریافت خبری درباره فعالیت قاچاقچیان سوخت و انتقال فرآوردههای نفتی با استفاده از مشکهای پلاستیکی معروف به «مشک ماری»، این موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مرزبانان پس از اعزام به محل و انجام اقدامات عملیاتی با قاچاقچیان مواجه شدند که متخلفان به محض مشاهده مأموران، با بریدن طناب متصلکننده مشک به شناور، محموله سوخت را رها کرده و از محل فرار کردند.
فرمانده پایگاه دریابانی جاسک تصریح کرد: در این عملیات، مرزبانان موفق شدند یک محفظه پلاستیکی حاوی ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ضبط کنند.
سرهنگ مناجاتی با اشاره به ارزش ریالی محموله مکشوفه، بیان کرد: کارشناسان ارزش این میزان سوخت قاچاق را ۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال برآورد کردهاند.
وی تأکید کرد: مقابله با قاچاق سوخت و حفاظت از سرمایههای ملی با جدیت در دستور کار مرزبانان قرار دارد و برخورد با سودجویان و قاچاقچیان در حوزه دریایی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
بدون نظر! اولین نفر باشید