اعتبار قولنامههای املاک غیرمنقول در هرمزگان لغو میشود
رئیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز طرح ساماندهی اسناد غیررسمی خبر داد. از اول خرداد ۱۴۰۵، دارندگان املاک بدون سند رسمی باید اطلاعات خود را در سامانه «ادعا» ثبت کنند. در غیر این صورت، ادعاهای آنها بعداً قابل پذیرش نخواهد بود.
به گزارش قشم نیوز، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، در خصوص اجرای ماده ۱۰ قانون مربوط به ساماندهی املاک و اسناد غیرمنقول اظهار داشت: از ابتدای خردادماه ۱۴۰۵، سامانهای تحت عنوان «ادعا» راهاندازی خواهد شد که تمامی مالکان املاک فاقد سند رسمی و تکبرگ موظف به بارگذاری مشخصات ملک، هویت مالک و مدارک قولنامهای خود در این سامانه و پیگیری مراحل قانونی خواهند بود.
وی ادامه داد: این طرح به مدت دو سال به اجرا درخواهد آمد و فرصت قانونی برای ثبت ادعاها در این بازه زمانی در نظر گرفته شده است.
قهرمانی در پایان تأکید کرد: در صورتی که افراد در این مدت نسبت به ثبت و بارگذاری مدارک خود اقدام نکنند، پس از پایان مهلت مقرر، ادعاهای آنان در خصوص مالکیت املاک فاقد سند رسمی دیگر پذیرفته نخواهد شد.
بدون نظر! اولین نفر باشید