• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

تخصیص دو کد اورژانس به درگهان در دستور کار است

  • کد خبر : 56850
  • 23 فروردین 1403 - 18:01
تخصیص دو کد اورژانس به درگهان در دستور کار است
مدیر اورژانس شهرستان قشم نیز با تایید کمبودهای موجود در حوزه اورژانس شهر درگهان، گفت: کمبودهای این بخش بررسی و تخصیص دو کد اورژانس به شهر درگهان در دستور کار است و امیدواریم با توجه به حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق این موضوع باشیم.

به گزارش قشم خبر، عبدالرحمان واثقی طبلی تصریح کرد: شرایط درگهان نسبت به دیگر مناطق از آن جهت متمایز است که شمار جمعیت شناور این منطقه بسیار بالا بوده و همین موضوع اهمیت تخصیص یک دستگاه آمبولانس دیگر به این شهر و افزایش شمار کدهای اورژانس آن را دوچندان می‌کند.

وی افزود: حضور به موقع در صحنه حوادث برای حوزه اورژانس از اهمیت بسزایی برخوردار است و از همین رو نیز نیروهای اورژانس قشم همه تلاش خود را جهت حضور در صحنه حوادث در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارند.

مدیر اورژانس قشم خاطرنشان کرد: اما گاهی شاهد وقوع حوادثی به صورت همزمان هستیم که این موضوع در منطقه‌ای مانند درگهان و فاصله قابل توجه آن با نزدیکترین پایگاه شرایط را کمی پیچیده می‌کند.

واثقی طبلی با بیان اینکه مدیریت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همواره حمایت ویژه‌ای از حوزه اورژانس شهرستان قشم و رفع کمبودهای موجود دارد، گفت: در همین راستا نیز امسال شاهد ارتقای کدهای اورژانس قشم به دو بودیم که این اتفاق بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص کد ۳ اورژانس به قشم نیز در دست پیگیری است، افزود: سازمان منطقه آزاد قشم نیز حمایت خود را در جهت رفع کمبودهای اورژانس این شهرستان در بخش‌های مختلف اعلام کرده و قرار است پایگاهی جهت استقرار نیروهای کد از سوی این سازمان در نخل زرین در خط ساحلی ایجاد شود.

مدیر اورژانس قشم بیان کرد: با ایجاد پایگاه در خط ساحلی، ما در دو سمت شمال و جنوب قشم دارای پایگاه اورژانس خواهیم بود که این خود تاثیر بسزایی در خدمت‌رسانی بهتر به مصدومان در حوادث خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن سه مرکز جدید به هشت مرکز فعال اورژانس در قشم در نوروز امسال، شمار پایگاه‌های فعال این جزیره به ۱۱ مرکز افزایش یافت.

واثقی طبلی گفت: به طور یقین افزایش شمار کد و پایگاه‌ها نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به ساکنان جزیره و گردشگران دارد.

لینک کوتاه : https://qfanews.ir/?p=56850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.