• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

میزان تولد نوزادان در قشم کاهش یافته است

  • کد خبر : 37283
  • 23 مهر 1401 - 16:36
میزان تولد نوزادان در قشم کاهش یافته است
رییس ثبت احوال قشم گفت: میزان آمار واقعه ولادت ثبت شده در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ دهم درصد کاهش داشته است.

به گزارش قشم خبر، علی اکبر قربانی روز شنبه با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه آمار ثبت شده ولادت در این شهرستان مرزی هزار و ۳۱۹ مورد به جز (۴۹۹ ولادت نوزادان اتباع غیر ایرانی) است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این آمار هزار و ۳۹۳ واقعه ولادت به جز (۵۵۳ ولادت اتباع غیر ایرانی) بوده است، کاهش ۵.۳ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت ها در جزیره قشم در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می شوند و قشموندان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند.

رییس ثبت احوال قشم توضیح داد: در این مدت نام های «محمد، عبدالله، آیهان، علی و احمد» در گروه پسران و «فاطمه، مریم، سدنا، نورا و حلما» در گروه دختران بیشترین فراوانی ثبت اسم در این شهرستان مرزی را به خود اختصاص داده اند.

قربانی اضافه کرد: تشویق و ترغیب جوانان قشمی به ازدواج و همچنین ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری از جمله اقداماتی است که می‌تواند میزان باروری را در این شهرستان مرزی افزایش دهد.

وی گفت: همچنین آمار وفات در این شهرستان مرزی در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۱۴ نفر ثبت و گزارش شده است که این آمار در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۳۶۷ نفر بوده است.

رییس ثبت احوال قشم افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۵۱۰ مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده بود که این تعداد در ۶ ماه نخست سال جاری ۴۹۷ مورد بوده است.

وی اعلام کرد: همچنین در همین بازه زمانی ۹۶ مورد واقعه طلاق برای ۶ ماهه نخست سال جاری و ۱۱۳ مورد واقعه طلاق برای ۶ ماهه نخست سال گذشته ثبت و گزارش شده است.

دکتر یاسر مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم روز پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ اعلام کرده بود: در مدت یادشده هزار و ۸۹ زایمان طبیعی و ۷۳۹ زایمان سزارین در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم برای تولد ۸۵۹ نوزاد دختر و ۹۷۸ نوزاد پسر ثبت و گزارش شده است.

وی گفته بود: این آمار در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، تولد هزار و ۹۴۶ نوزاد با انجام هزار و ۲۳۸ زایمان طبیعی و ۷۰۸ زایمان سزارین و زاده شدن هزار و ۴۶ نوزاد ( ۹۳۲ دختر و هزار و ۱۴ پسر) بوده است.

لینک کوتاه : https://qfanews.ir/?p=37283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.