• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

وضعیت بحرانی در محور ترانزیتی بندرلنگه به پارسیان/ “جاده مرگ” هر روز جان می‌گیرد

  • کد خبر : 44227
  • 27 فروردین 1402 - 23:15
وضعیت بحرانی در محور ترانزیتی بندرلنگه به پارسیان/ “جاده مرگ” هر روز جان می‌گیرد
محور ترانزیتی بندرلنگه به پارسیان نه تنها ایمنی مناسبی ندارد بلکه با توجه به عبور و مرور گسترده خودروهای سبک و سنگین و عرض کم و مشکلات ساختاری به جاده «مرگ» معروف شده و هر روز شاهد داغدار شدن خانواده‌های زیاد از اقصی نقاط کشور و بومیان منطقه هستیم.

به گزارش قشم خبر، شهرستان لنگه در غرب استان هرمزگان یکی از شاه‌راه‌های مهم اقتصادی و ترانزیتی و نقطه پیوند استان‌های هرمزگان- بوشهر- خوزستان و یکی از پرترددترین مسیرهای این منطقه و مهمترین محور دسترسی مردم با خودرو به کیش است، که متاسفانه وضعیت ایمنی در جاده‌های آن نه تنها استاندارد نیست، بلکه هر چند روز یکبار شاهد اعلام خبر تصادفات مرگبار در محورهای مختلف این شهرستان هستیم.

چه بسیار جوانان و خانواده‌هایی که به امید و آرزویی دل به این جاده زدند و دیگر هیچگاه بازنگشتند، و این دادستان گویی تمامی ندارد؛ مردم بندرلنگه، توان تحمل شنیدن مرگ عزیزانشان ندارند و از مسئولان خواستار پیگیری سریع اصلاح شرایط هستند.

البته بحرانی بودن وضعیت جاده‌های بندرلنگه، موضوع امروز و دیروز نیست و از سالیان پیش نیز جاده‌های این منطقه ویژه در حوزه غرب شهرستان به عنوان یکی از مرگ‌بارترین جاده های هرمزگان مطرح بوده است؛ اما سئوالی که مسئولان باید پاسخگوی آن باشند این است که چرا با وجود شمار بالای تصادفات مرگبار در این جاده‌ها در سال‌های گذشته، چرا اقدامات سازنده و مثبتی برای حل این مشکلات صورت نگرفته است.

محور ترانزیتی لنگه به پارسیان جاده «مرگ» است

محور ترانزیتی بندرلنگه به پارسیان با توجه به غیر استاندارد بودن این جاده نه تنها ایمنی مناسبی ندارد بلکه با توجه به عبور و مرور گسترده کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، تریلی‌ها، تاکسی‌های بین شهری و خودروهای شخصی و عرض کم و مشکلات ساختاری به جاده « مرگ » معروف شده و هر روز شاهد داغدار شدن خانواده های زیاد از اقصی نقاط کشور و بومیان منطقه هستیم.    

نه تنها مردم بلکه امام جمعه بندرلنگه و امام جمعه اهل سنت این شهرستان نیز همواره انتقادات بسیاری نسبت به کم توجهی به وضعیت جاده‌های این شهرستان داشته و بارها از تریبون نماز جمعه و در نشست‌های مختلف این موضوع را مطرح و خواهان رسیدگی فوری از سوی مسئولان شدند؛ موضوعی که تا به امروز به مرحله عمل و اجرایی شدن نرسیده است.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان پلیس راهور، در کمتر از دو هفته گذشته بیش از ۱۰ نفر بر اثر تصادف در جاده‌های بندرلنگه جان خود را از دست دادند و شماری نیز مصدوم و جهت درمان در بیمارستان‌ها بستری هستند.

لینک کوتاه : https://qfanews.ir/?p=44227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.